Dag 1: Udrejse til Vietnam
Afrejse fra valgte lufthavn til Vietnams hovedstad Hanoi, med flyskifte undervejs.
Der er inkluderet forplejning om bord på flyet.
Dag 2: Ankomst til Hanoi.
Når vi er landet i Vietnams hovedstad Hanoi, klarer vi indrejseformaliteterne. I ankomstområdet bliver vi mødt af vores lokalguide og chauffør, som kører os til vores hotel. Allerede på denne første køretur gennem Hanoi kan vi indsnuse den franske atmosfære med brede boulevarder, okkerfarvede bygninger i kolonistil og de omkringliggende søer og haver. Hanoi betyder ”baglandet mellem floderne” og ligger på hellig jord i Den Røde Flods delta midt i det nordlige Vietnam. Ifølge overleveringen blev byen grundlagt i år 1010 under det første Ly-dynasti og fungerede som hovedstad frem til 1802, hvorefter hovedstaden blev flyttet til Hué i det centrale Vietnam. Under franskmændene, som besatte byen i 1882, var Hanoi det administrative centrum for det franske protektorat Tonkin og fra 1902-1945 for hele Fransk Indokina. Byen er præget af at have været både kejserby med citadel og administration samt handelsby med markedsplads og tilhørende håndværkerlav. Efter Augustrevolutionen i 1945 udråbte Ho Chi Minh den selvstændige republik Vietnam fra Ba Dinh-pladsen midt i byen, og byen var hovedstad i Nordvietnam frem til 1976 og derefter for det forenede Vietnam.
Efter ankomst er resten af dagen til fri disposition. Måske har du lyst til et hvil. Måske vil du se lidt på området omkring hotellet. Vi samles igen til aften og spiser fælles velkomstmiddag.
Vi skal overnatte i Hanoi de kommende 2 nætter.
Middag er inkluderet i dag.
Dag 3: Sightseeing i Hanoi, Vanddukketeater
Vi begynder dagen med et besøg ved Ho Chi Minhs imponerende marmormausoleum og i Ho Chi Minhs tidligere hjem, hvor han tilbragte sit sidste årti i spartanske omgivelser. Vi ser Præsidentpaladset, som blev bygget af franskmændene i 1906 til Indokinas guvernør, og fortsætter til En-søjle-pagoden, der oprindeligt blev bygget i det 11. århundrede, derpå ødelagt af franskmændene i 1954 og senere genopført af vietnameserne. Herefter besøger vi Litteraturtemplet, som blev grundlagt i 1070 og er et udsøgt eksempel på traditionel vietnamesisk arkitektur. Templet blev bygget til ære for den kinesiske filosof Konfutse, og i 1076 blev templet indviet som Vietnams første universitet med det formål at uddanne adelens (mandarinernes) sønner.
Det var meget svært at bestå en eksamen, og Kejser Le Thanh Tong beordrede i 1484, at der skulle opstilles en stentavle efter hver eksamen. I perioden 1442 til 1778 var der 116 eksaminer, men kun 82 stentavler står tilbage i dag. Disse stenplader bærer navn og fødested på de succesfulde kandidater, som bestod de hårde men prestigefyldte eksaminer, og tavlerne står placeret på ryggen af store stenskildpadder som et symbol på visdom og et langt liv.
Efter frokost tager vi på en spændende tur med ”cyclo”, cykeltaxier, rundt i byens gamle bydel. Den gamle bydel kan dateres tilbage til det 13. århundrede og omtales ofte som ”de 36 gader”. Dette efter de forskellige lav, der etablerede sig separat på hver sin gade. Selvom gaderne staos bærer navnene efter de oprindelige professioner, er det ikke ensbetydende med, at de staos sælger de oprindelige varer. For eksempel sælges papir staos på Hang Ma eller ”papirgaden”, mens flag og stearinlys i dag sælges på Hang Quant eller ”fanegaden”, og på Hang Buom eller ”sejlgaden” sælges nu mad og slik.
På cykeltaxaturen passerer vi utallige små charmerende huse og butikker, alle vegne er der en heftig aktivitet. Efter cykelturen går vi en afslappende spadseretur omkring Hoan Kiem-søen, der ligger som Hanois hjerte midt i byen og er et livgivende åndehul for byens indbyggere. Rundt om søen er der et bælte af træer og grønne plæner og her slapper Hanoi af. Der læses, udøves alverdens former for gymnastiske øvelser, snakkes, vandres rundt om søen, fiskes eller bare filosoferes. Søen har to små øer. Den ene med Skildpadde Tårnet, Thap Rua og den anden med Ngoc Son Templet, som vi besøger. Templet er fra det 18. århundrede og den flotte røde bro, Thu Huc, som oversat betyder ”Den opstående Sol”, fører os over til øen.
Vi runder dagen af med Hanois berømte vanddukketeater. Denne form for dukketeater opført i vand er en over 1.000 år gammel teatertradition, der kun findes i Vietnam, og blev udviklet af bønderne i landdistrikterne omkring Hanoi, i de perioder hvor risene kunne passe sig selv.
Vi overnatter i Hanoi.
Der er inkluderet morgenmad og frokost i dag.
Dag 4: Udflugt til Ninh Binh, ”landjordens Ha Long Bugt”
Vi tager på en enestående heldagsudflugt til Ninh Binh med cykeltur mellem rismarkerne, frokost og en sejltur på floden i Van Long Nature Reserve. Ninh Binh ligger syd for Hanoi og kaldes også ”landjordens Ha Long Bugt”. Vi kører i bus til Gia Vien distriktet, hvor vi skal på cykeltur gennem de flade rismarker, der er omgivet af de smukke grønklædte kalkstensbjerge. Vi gør stop et sted, hvor risdyrkningen bliver demonstreret af en lokal bonde og forklaret af vores lokalguide. Hvis vi rejser uden for risdyrkningssæsonen, ser vi andre landbrugsaktiviteter. Herefter fortsætter vi på cykel frem til en lokal familie, hvor vi ser, hvordan et lokalt måltid tilberedes af friske og nogen helt ukendte grøntsager, og vi får smagsprøver, også på den lokale risvin. Herefter er der sejltur på floden og besøg i nogle af grotterne i Van Long Naturreservatet, der er Nordvietnams største vådlandsområde. Efter sejlturen går turen tilbage til Hanoi, hvor vi er fremme sidst på eftermiddagen. OBS til turen er det en god idé at medbringe en hat og et letvægtsregnslag og en flaske drikkevand.
Morgenmad og frokost er inkluderet i dag.
Dag 5: Minikrydstogt på Ha Long Bugten
Efter morgenmaden kører vi fra hotellet, og turen går gennem Den Røde Flods delta og gennem de mange rismarker og små landsbyer på vej mod næste mål, Ha long-bugten. I den store og billedskønne bugt rejser mere end 3.000 kalkstensøer sig stejlt fra bugtens rolige vand. ”Halong” betyder ”hvor dragen stiger ned i havet”, og en legende beretter, at bugten blev skabt af en drage, som levede i bjergene. Da den en dag løb ned mod havet, pløjede dens hale jorden op og efterlod kun små områder, kalkstens-øerne, synlige. Resten blev fyldt op med vand, og det er der, vi skal sejle i med et hyggeligt skib. Det lille krydstogt i den smukke Ha long-bugt varer det næste døgn, hvor vi er indkvarteret i en hyggelig kahyt med eget bad og toilet.
Når vi er blevet indkvarteret, stævner skibet ud på bugtens smaragdgrønne vand mellem hundredvis af småøer, mens vi spiser frokost. Sejlturen mellem de mange tusinde øer er betagende smuk og undervejs går vi i land for at besøge imponerende grotter, der med adskillige smukke kamre betager sanserne. Har man mod på det, er der også mulighed for en svømmetur, eller måske en tur i kajak, eller du kan deltage i yoga eller tai chi på dækket. De magelige vælger dog blot at slappe af på soldækket med en kølig drink og nyder den betagende udsigt inden aftensmaden serveres. Udsigten fra både kahytten og skibets dæk er enestående, og krydstogtet i bugten er uden tvivl én af de helt store oplevelser på rejsen.
Overnatning på skibet.
Der er denne dag inkluderet morgenmad, frokost og aftensmad.
Dag 6: Ha Long Bugten – Hanoi – fly til Danang – Hoi An
Til bådens stille vuggen og bølgernes sagte skvulpen vågner vi tidligt om morgenen, hvor der bliver serveret kaffe og te, inden vi stiger om bord i mindre både for at udforske en af de fantastiske grotter. Efter den lille udflugt vender vi tilbage til junken og fortsætter ind blandt bugtens små øer, mens der bliver serveret brunch om bord.
Vi siger farvel til bådens venlige personale og kører tilbage til Hanoi lufthavn. Herfra flyver vi til Danang i det centrale Vietnam, ca. 770 km syd for Hanoi. Fra Danang kører vi til Hoi An, en tur på ca. 30 km.
Den charmerende lille by Hoi An er en af Vietnams hyggeligste byer, og det er ikke uden grund, den er optaget på UNESCOs verdensarvsliste. Hoi An var tidligere blandt handelsfolk kendt under navnet Faifo, og den var i det 17.-19. århundrede en af de største havnebyer i Sydøstasien. Kinesere, japanere, franskmænd, briter, spaniere, portugisere og andre handelsfolk havde dannet små samfund her, men den enestående gamle by blev efterhånden isoleret, da floden sandede til. Det efterlod til gengæld byen uberørt af senere krige og en gåtur i gaderne mellem de tilbageværende gamle huse, broer og templer føles som en vandring i en unik lille tidsboble i den gamle handelsby.
Vi bor de kommende 2 nætter i Hoi An.
Der er denne dag inkluderet morgenmad.
Dag 7: Sightseeing i Hoi An
I formiddag går vi på en guidet tur i den lille hyggelige by for at få et indtryk af byen og historien. Vi besøger den kantonesiske forsamlingshal og går mellem de gamle huse til Den Japanske Bro, som om noget er selve symbolet på Hoi An. På den anden side af broen fortsætter vi langs floden til det franske kvarter. Undervejs kan du udse dig en af Hoi Ans gode og hyggelige restauranter til din aftensmad.
Eftermiddagen er til fri disposition. Der er meget at få tiden til at gå med. Hoi An er et paradis, hvis man vil gå på opdagelse og købe nogle spændende ting med hjem. Her er et kolossalt udvalg af malerier, silkeklæder, keramik, kinesiske lanterner, spisepinde, lakerede varer, tepotter samt broderede duge og servietter. Eller måske har du bare lyst til at cykle en tur til stranden og nyde en helt afslappet eftermiddag.
Der er denne dag inkluderet morgenmad.
Dag 8: Halvdagscykeltur på landet til Kim Bong, Hoi An - Hué, Hai Van Passet,
Vi cykler om formiddagen ned til havnen og tager cyklerne med på båden, der på ca. 35 min. sejler til den lille landsby Kim Bong på øen af samme navn. Her venter en hyggelig og afslappet cykeltur igennem det betagende og uforstyrrede landskab. Vi cykler forbi bønder, der arbejder i rismarken, og vandbøfler der ligger og daser i det mudrede vand. Her er beskedne buddhistiske templer, hvor de lokale fremsiger bønner og bringer offergaver til forfædrene. Kim Bong var i Hoi Ans storhedstid centrum for den lokale bådbygning. Her og der ses kvinder, der fletter kurve og hatte i palmetræernes skygge. Vi besøger miniværksteder med hjemmeproduktion af risnudler, sivmåtter og flettede bambusbåde. De lokale skibstømrere og møbelsnedkere er også i gang med dagens arbejde og lader os gerne se nærmere på deres fantastiske håndværk. Vi sejler tilbage til Hoi An, hvor vi er ved frokosttid.
Først på eftermiddagen forlader vi Hoi An og sætter kursen mod Hué. Køreturen går over det smukke Hai Van-pas, ”Skyernes Pas”, gennem et bjergrigt område med spektakulære udsigter og videre ned langs kysten, hvor vejene snor sig ind og ud langs de blå laguner ved Det Sydkinesiske Hav.
Hué blev i 1687 udnævnt provinshovedstad af vietnameserne og forblev hovedstad under Nguyen-dynastiet, som havde 13 kejsere, hvoraf den sidste regerede frem til 1945. Nguyen-dynastiet efterlod sig en kejserlig by med citadel, paladser, gravmæler og templer i et fredfyldt landskab, som grænser op til Duftenes Flod. Hué har i dag genvundet sin kejserlige aura og er en rolig, fredfyldt og afslappet by at besøge. De tilbageværende franske kolonihuse og villaer, de stille gader, de afsidesliggende gravmæler og pagoder, som undgik krigenes ødelæggelser, giver Hué en enestående og fredfyldt atmosfære.
Efter ankomst og indkvartering på hotellet er resten af dagen til fri disposition.
Vi overnatter de kommende 2 nætter i Hué.
Der er denne dag inkluderet morgenmad.
Dag 9: Sightseeing i Hué, frokost hos nonnerne i Lien Hoa Pagoden
Vi begynder morgenen med et besøg til det kejserlige citadel i Hué. Det er skabt med Beijings ”Forbudte By” som forbillede, og citadellet er omkranset af tre mure. Ydermuren er den 11 km lange Kinh Than, som havde 9 meter høje mure understøttet af udkigstårne, 10 porte og en voldgrav, som beskyttede Hoang Thanh. Inden for ydermuren finder man både kejserens private gemakker og området hvor kejseren holdt audiens. Tu Cam Thanh, hvor kejseren havde sine private gemakker, og som også er kendt som ”Den Forbudte By”, er omgivet af 1 meter tykke mure, også kaldet ”den lilla indhegning”. Separat fra kejserens private gemakker lå området hvor kejseren holdt audiens og udførte sine officielle pligter, og dette område er beskyttet af ”den gule indhegning”.
Citadellet blev påbegyndt af kejser Gia Long i 1804 og blev udbygget yderligere af efterfølgende generationer.
Hués ”Forbudte By” blev praktisk talt ødelagt under Tet-offensiven i 1968, og lå forsømt og i ruiner indtil vietnameserne i 1990’erne anerkendte det som en turistattraktion. I dag er området udpeget som UNESCO verdensarv, og citadellet restaureres langsomt og omhyggeligt.
Fra citadellet tager vi på sejltur på Duftenes Flod, hvor de mange gravmæler efter kejserne flankerer floden. Selv om hvert gravmæle langs Duftenes Flod har sine helt egne kendetegn, er de alle bygget op omkring fem fællestræk, der blandt andet inkluderer stenskulpturer af elefanter og krigere, et lille tempel til tilbedelse af kejseren og selvfølgelig selve graven, hvor de jordiske rester hviler eller har hvilet. Desuden oplever vi hverdagslivet på og langs floden.
Målet er Thien Mu Pagoden, hvis 21 meter høje tårn er en af de mest berømte bygninger i hele Vietnam.
Pagoden, som er placeret på et udkigstårn med udsigt over Duftenes Flod, kan dateres til 1601. Selve det syv etager høje, ottekantede tårn blev dog først bygget i 1844 af kejser Thieu Tri. Hver etage symboliserer et af Buddhas tidligere liv. Pagoden er et charmerende og fredfyldt sted med falmede lyserøde mure og kløverfarvede skodder, som åbner til en lerstensbelagt gård med bonsai, frangipani- og azaleatræer i bronze- og porcelænskrukker. Ligeledes finder man stedsegrønne træer som fyrretræer og cedertræer.
Frokosten bliver en helt særlig oplevelse. Frokosten er vegetarisk og tilberedes og serveres af nonnerne i Lien Hoa Pagoden, og vi har mulighed for at se, hvordan den lækre mad tilberedes over brændekomfur. Som noget helt specielt spiser vi sammen med nonnerne, og de deltager gerne i snakken med gæsterne hen over bordet.
Efter frokost besøger vi Tu Duc gravmæle. Næste stop på turen er Thanh Tien landsbyen, der er berømt for at have fremstillet papirblomster i over 300 år. Vi møder landsbyens beboere og får mulighed for at fremstille vores egen papirblomst. Med vores besøg støtter vi et håndværk og en landsby, der ellers har svære kår.
Vi overnatter i Hué
Der er denne dag inkluderet morgenmad og frokost.
Dag 10: Hué – Ho Chi Minh City. Tilkøbsudflugt til middagskrydstogt
Formiddagen er til fri disposition indtil vi kører til lufthavnen i Hué og flyver til Ho Chi Minh City. Efter ankomst i Ho Chi Minh City bliver vi kørt til vores hotel. Resten af dagen er til fri disposition.
Ho Chi Minh City hed tidligere Saigon, men byen er vokset og navnet Ho Chi Minh City dækker hele byen, mens Saigon nu er en bydel. Byen er den mest “vestlige” blandt Vietnams byer og den er hjemsted for 7,5 millioner mennesker og har en blomstrende og fri markedsøkonomi. Det er en by med forbløffende kontraster: elegante internationale hoteller, eksklusive restauranter og moderne barer og dette side om side med gadekøkkener, støjende cykeltaxaer og knallerter. Højhuse og indkøbscentre kappes om pladsen med frugt- og grøntsagsmarkeder, pagoder og karaokebarer. Summende, blomstrende, tæt pakket, kaotisk – og alligevel stadig med elegante boulevarder og bygninger som henleder tankerne på Frankrig, under hvis forvaltning Saigon var kendt som ”Orientens Perle”.
Vi overnatter de kommende 2 nætter i Ho Chi Minh City.
Der er denne dag inkluderet morgenmad.
Tilkøbstur
Middagskrydstogt på Saigon floden.
Vi bliver hentet på hotellet og kørt til Nha Rong kajen. Her ligger båden Bonsai Legacy, der er en kopi af en klassisk flodbåd. Når båden stævner ud og mørket falder på, nyder vi vores velkomstdrink. Der bliver serveret en dejlig middag med lækre vietnamesiske retter, mens båden sejler på floden og vi nyder udsigten til Ho Chi Minh Citys skyline og store lyshav. Blandt andet passerer vi det ikoniske Biltexco Tårn og Bach Dang kajen. På nogle af højhusene er der hver aften lysshow, som bedst ses fra floden.
Dag 11: Udflugt til Cu Chi tunnellerne, sightseeing i Ho Chi Minh City. Tilkøbsudflugt til Saigon gadekøkkener
Vi starter tidligt og kører til de berygtede Cu Chi-tunneller, som ligger cirka 70 km nordvest for Ho Chi Minh City. Cu Chi-tunnellerne strækker sig i et imponerende 250 km langt underjordisk net og er et bevis på den enorme opfindsomhed og idérigdom, som vietcongerne udviste i deres guerillakrig i syd, og vi vil kunne se de hemmelige faldlemme, underjordiske køkkener, beboelsesområder, hospitaler og møderum. Cu Chi tunnellerne var strategisk vigtige under et par operationer under vietnamkrigen, bl.a. TET-offensiven i 1968. Det var et hårdt liv i tunnellerne, hvor mange døde af malaria og andre sygdomme, og på de underjordiske hospitalsstuer døde sårede soldater af deres kvæstelser. I dag opfatter vietnameserne Cu Chi tunnellerne som et eksempel på folkets modstandskraft. Vi er tilbage på hotellet sidst på formiddagen. Vi spiser frokost og fortsætter derefter på sightseeing i Ho Chi Minh City. Turen til Krigsmuseet, hvor størstedelen handler om Vietnamkrigen, eller som vietnameserne siger - Den Amerikanske Krig, hvor det moderne Vietnam og ikke mindst kommunistpartiet lægger stor vægt på de værdier, der blev skabt under den fælles kamp mod amerikanerne. På museet kan vi se mange af de våben, amerikanerne anvendte, og der er flere fine, men barske fotoudstillinger, hvor mange af de pressefotos, der gik verden rundt, er udstillet.
Efter dette noget barske besøg går turen videre rundt i Ho Chi Minh City for at se på nogle af kolonitidens gamle bygninger fra det 19. århundrede bl.a. den katolske Notre Dame-katedral i røde mursten, postkontoret og ”Hotel de Ville”, rådhuset, som også ser umiskendeligt europæisk ud.
Vi kommer også omkring Genforeningspaladset, der i 1960´erne var regeringsbygning for den sydvietnamesiske regering og hjem for præsidenten.
Vi overnatter i Ho Chi Minh City.
Der er denne dag inkluderet morgenmad og frokost
Tilkøbstur
Saigons gadekøkkener
På denne tur bliver du hentet på hotellet mellem kl. 18.00 og 18.30, og du bliver kørt til centrum af det gamle Saigon. Her traver du sammen med guiden gennem gader og gyder til nogle af byens bedste gadekøkkener og du prøver forskellige fremragende retter undervejs. Du vil opleve, hvordan man slår sig ned på nogle stole ved et bord og henter en ret her, en anden ret der, og drikkevarer fra en tredje sælger. Måske begynder du med den unikke rispapirpizza, så måske den dampede riskage ”banh beo” eller den sprøde vietnamesiske pandekage ”banh xeo”, og du skal helt sikkert også prøve de søde supper. Hvis du ser noget meget eksotisk, som du har lyst til at smage, så bed guiden hjælpe dig. Du er tilbage på hotellet ved 21-tiden.
Dag 12: Ho Chi Minh City – Can Tho i Mekongdeltaet
I dag kører vi fra Ho Chi Minh City til Can Tho, der ligger i Mekong-deltaet. Turen tager ca. 4 timer. Mekong-deltaet er dannet ved aflejringer fra den mægtige Mekong-flod, som har sin udspring i det tibetanske højland ca. 4.500km mod nord. Fra dens udspring bugter floden sig vej gennem Kina, Myanmar, Laos, Cambodia og det sydlige Vietnam, før den flyder ud i Det Sydkinesiske Hav. Mekongs vietnamesiske navn, Cuu Long, betyder ”Ni Drager”, der henviser til de ni delfloder, som leder Mekong-flodens vandmasser ud i havet. Ved ankomsten til Can Tho kører vi til hotellet og bliver indkvarteret. Herefter er resten af eftermiddagen til fri disposition til at nyde det herlige lokale marked og livet langs floden. Can Tho er den største by i Mekong-deltaet og, der foregår en livlig handel samt transport på - og langs floderne. Om aftenen kan du nyde middagen på en af restauranterne ved flodbredden eller deltage på tilkøbsturen.
Vi overnatter i Can Tho.
I dag er der inkluderet morgenmad.
Tilkøbstur
Smag på Can Thos gadekøkkener
I aften kan dukomme med på et kulinarisk eventyr på gåben rundt i Can Tho. Turen starter med en gåtur til den lokale park, hvor du kan opleve de lokale danse zumba, jogge eller lave gymnastik. Kast dig ud i dans og bevægelse, hvis du har lyst til at deltage. Derefter går du gennem gader og stræder til det første mad stop, hvor du skal smage Can Thos berømte signaturret: friturestegte rejekager. Næste stop gælder den lækre lokale suppe, stegte forårsruller, kød serveret med stjernefrugt, agurk og grøn mango eller noget helt andet. Aftenen rundes af på en tagrestaurant med en kølig drink og en fin udsigt over Can Tho og dette område af Mekongdeltaet.
Dag 13: Det flydende marked i Can Tho, cykeltur og sejlads i Mekong-deltaet, kørsel til Ho Chi Minh City
I dag skal vi tidligt op for at opleve Sydøstasiens største flydende marked, der ligger i Cai Rang, tæt på Can Tho. Det er et unikt og meget farvestrålende marked, og det er en fantastisk oplevelse at se, hvordan varerne handles hen over rælingen på de hundredvis af både og pramme, der på forunderlig vis formår at zigzagge rundt mellem hinanden.
Vi kommer på en fantastisk sejltur ad floden, bifloder og smalle kanaler, hvor livet går sin vante gang. Generelt kan siges, at Mekong-deltaet i høj grad er et område, hvor folk bor og arbejder på naturens betingelser, og fra båden kan vi følge med i det hele på nært hold. Ikke mindst fordi der også stadig foregår rigtig megen transport på floden.
Derefter går turen til et traditionelt familieejet ”nuddelværksted”, hvor vi oplever, hvordan nudler bliver fremstillet på traditionel vis. Vi får smagsprøver på nudlerne og andre af Mekongdeltaets specialiteter.
Herefter skal vi på cykeltur gennem landskabet mellem frugtplantager, grøntsagsmarker, palmer, rismarker, bifloder og kanaler. Her findes netop det farverige og eksotiske Vietnam, som mange har set på billeder og drømmer om at opleve ved selvsyn. Vores lokalguide leder os frem til en cacao plantage, hvor vi lærer om anvendelsen af cacao i alt fra chokolade til kosmetik, cacaomælk og cacaovin.
Først på eftermiddagen går turen tilbage til Ho Chi Minh City, hvor vi ankommer sidst på eftermiddagen.
Vi spiser fælles farvelmiddag i aften.
Vi overnatter i Ho Chi Minh City.
I dag er der inkluderet morgenmad, frokost og middag.
Dag 14: Ho Chi Minh City – hjemrejse
Dagen er til fri disposition indtil afrejse.
Der er transfer til lufthavnen, og vi flyver hjem til Danmark. Der er flyskifte undervejs.
I dag er der inkluderet morgenmad samt forplejning på flyrejsen.
Dag 15: Ankomst i Danmark
Vi ankommer tilbage i Danmark.